mandag 1. juni 2009

Samma rettigheter ska dem ha men..

.. samma regler følger de ikke. Hvem er det jeg snakker om? Jo, jeg snakker selvfølgelig om syklistene. De har skrevi til aviser, og klaga om at de ikke blir respektert av bilistene. Når en bil kjører i 20km i 60 sona blir det nesten regna som farlig, og tilogmed politiet sier det er farlig. Hvorfor skal det da være greit at syklister sykler i 20km i 60 sona, er ikke det like farlig? Og ikke nok med det, men mange er fanken ikke stødig på sykkelen en gang og vingler utti veien, sånn at de er sikre på at folk verken kan ta en sving eller kjøre forbi med bil. Etter alt detta maset fra syklistene så blir bilistene bedt om å respektere dem, men så leste jeg for 2 uker siden i dagbladet at bare 1 av 10 syklister stopper for rødt lys! Dette har jeg selv opplevd når jeg skulle over et fotgjengerfelt inne på UiO når jeg hadde eksamen 15.mai. Så dem skal ha like rettigheter som bilistene, men dem skal drite i fotgjengeren, og trafikkreglene. Ja, det var logisk og ga mye mening. Sikkert mange flere som respekterer dere nå, kjære syklister.


Noen andre som irriterer seg over syklister som absolutt SKAL sykle på veien?

Ingen kommentarer: