tirsdag 20. januar 2009

Skoledag!:(

Idag sto jeg opp rundt klokka 09.00 etter atter en nesten søvnløs natt. Vet ikke hva det er, men får ikke sove om dagen, det er rett og slett klin umulig, og veldig slitsomt. Men men, jeg kom meg iallfall opp og gjorde meg klar til å dra på skolen. Smørte to brødskiver til kim og helte opp i et glass juice til han, og så dro jeg på skolen. Hadde ARK1030 på skolen idag, og dette dreier seg i stor grad om jernalder, middelalder og vikingtid. Gleda meg egentlig, helt til jeg kom inn i auditorium 2 i Sophus Bugges Hus, og hørte læreren begynne å snakke.

Jeg satt der, blant masse andre mennesker og tenkte, " Snakker den lærern norsk?" Neida.. For meg var det gresk, men det var altså dansk. Skikkelig dansk, jeg snakker om veldig fortsnakkende, uforståelig dansk. Følte meg litt fortapt. Jeg kan fint lese dansk, men når det kommer til å forstå det er jeg helt død. Det er akkurat som å høre en blanding av tysk og italiensk eller noe sånt, klin umulig å forstå. Men jeg prøvde iallfall å konsentrere meg, men da læreren slo på prosjektoren og åpna power point fremvisningen sin la jeg merke til at dagen ikke gikk helt som planlagt på flere områder. Jeg hadde tatt på meg linser med feil styrke. Har akkurat fått ny styrke og er veeeldig nærsynt, og så hadde jeg greid å forsyne meg med den gamle styrken på mårran idag. Så nesten ingenting, iallfall ikke når det var litten tekst. Følte at timen ble litt ødelagt så jeg gikk etter første delen, ble litt sliten i hue av de linsene, og dessuten legges forelesningen ut på fronter:) Jippi!!

Gikk derfor ned til akademika og kjøpte fire kompendier til ARK1030,og bestilte samtidig ny bankkontokode til Nordea kortet mitt..:) Et lite tips jeg slenger inn her, er at hvis dere skal bytte bank, f.eks fra dnb eller postbanken, bytt til Nordea. De er mye billigere enn dumme dnb, og har et check-in program for studenter med veldig gode betingelser. Bare så det er sagt.

Nå sitter jeg hjemme, og tenkte jeg skulle lage meg en kopp varm te og gyve løs på kompendiene til ARK1030. Det er ganske mye stoff se, og hvis du ganger det med fire har du pensumet mitt som jeg skal igjennom på 4 måneder..:P
Hvordan er det å begynne på skolen igjen for dere andre da?

1 kommentar:

Lena. sa...

Jeg har nordea, og er utrolig fornøyd! Skal nok aldri bytte meg vekk derfra!:)
Haha, vet alt om det å ta feil linser. Det gjør rimelig vondt i øya utover dagen :/