mandag 23. mars 2009

En anbefaling - sminke!

Nå har jeg tenkt litt de siste dagene, over hva jeg kan gjøre for å få bloggen litt mer attraktiv. Og da tenkte jeg til slutt, anbefalinger, eller tester. Det kommer derfor til å komme anbefalinger på alt mulig rart fremover, sminke, bøker, filmer, acessorier, nettbutikker.. Rett og slett, alt mulig.
I dag blir altså dagen med min første anbefaling, og det blir dermed SMINKE! Jeg er jo ei typisk jente, og har dermed naturlig nok prøvd masse forskjellig sminke gjennom livet, alt fra billig, fargesprakende, sminke fra nille, til en av de litt bedre variantene. Men altså nå, etter å ha brukt omtrent 1200 kroner fra en allerede skrapa lommebok har jeg funnet himmelen! Hihi, og det er altså den sminken jeg bruker, og som jeg har tenkt til å anbefale for dere i dag.
Derfor kommer det her et bilde av min vakre sminkepung, og en litten liste over hva som finnes oppi, + litt forklaring på hva som er bra, eventuelt minus med det:

* Dior diorskin (nude) natural fluide foundation 020 - En kjempeflott foundation som dekker, og som ikke får deg til å se for blek ut, eller for mørk ut. Den gjør ikke så du føler deg stiv i ansiktet, og den er luftig og deilig å ha på seg. De føles ut som om du ikke har på deg noe heldekkende sminke i det hele tatt. En annen ting er at den er hudvennlig. Jeg har atopisk eksem, blant annet rundt øynene og på halsen, og er sensitiv overfor sminke, men har ikke merket noe når jeg har brukt denne. For å få denne foundation til å sitte hele dagen eller hele kvelden/natta om du vil, ha en god fuktighetskrem under. Jeg pleier å bruke en fra Mary Kay, som egentlig er beregnet på tørre hender, og den fungerer kjempefint, og sminka sitter leeeenge..! Et minus med denne er at den nesten koster 400,-, men den er absolutt verdt pengene! (Esthetique)
* Diorshow blackout - En bra mascara, som gir et flott resultat. Har brukt denne siden September nå, og den er definitivt den beste mascaraen jeg har brukt, men Lumene blueberry curl er også en bra mascara hvis du ser etter det litt billigere, men allikevel bra. Børsten på denne mascaraen er veldig god, og bra. Eneste minuset med denne mascaraen er at den i begynnelsen er veldig "bløt", og kan da lett legge igjen litt klumper, men så fort du får brukt litt av mascaraen, slik at det blir mindre i flaska, så blir den mye bedre. Koster 265,- på Esthetique.
* Diorshow powder blush: 003 catwalk pink - En veldig søt, og vakker blush fra dior. Den gjør seg veldig om sommeren, når sollyset lyser på den svakt rosa sminka. Finnes også i andre farger, og det er ikke sikkert den rosa fargen kler hudtypen din. Søstera mi, som har masse fregner, og en annen type hud, måtte ha den brune, for den rosa ble for mye for ho. Den er iallfall en fin blush som sitter lenge oppå Dior skin foundation'en, og gir et søtt og sommerlig resultat. Eneste minus er at pulveret har en tendens til å sette seg i lokket, og når du åpner den da, så har du rosa pulver over hele deg! Så dunk den noen ganger i badebenken før du tar den på, så detter mesteparten av pulveret ned i krukka igjen.. Slipper du hvit t-skjorte med rosa "highlights"! Hihi.. Men prisen er stræm - koster 335,- på Esthetique.
* Esthetique blusher brush - En kjempefin blush-kost fra Esthetique. Den gir et jevnt og fint resultat, og det fineste med den er - den røyter ikke! Den er laget av ekte fjellgeit hår, og røyter dermed ikke. Eegentlig ganske ålreit, hvem vil vel sitte igjen med halve penselen i trynet når en er ferdig med å sminke seg? Eneste minus er prisen, den koster nemlig 235,-
Vel, da var min anbefaling for dagen ferdig.. Jeg håper dere kanskje kan ha fått litt hjelp og tips der ute, dere som kanskje er usikre på hvilken sminke som passer dere, slik jeg var. Men nå har jeg kastet gammal sminke, som jeg kjøpte på salg på H&M, med noe jeg virkelig liker, og som funker. Ha en fortsatt flott kveld/natt alle sammen..
PS: den store kosten foran sminkepungen er en blush fra Isadora, den har jeg ikke prøvd ennå, og jeg skrev dermed ikke om den.
Men om det er noen her som HAR prøvd den, hvordan funker den? Og hvilken sminke bruker dere andre som er her inne? Er dere fornøyd med den?

*TinA..

Ingen kommentarer: