mandag 27. april 2009

Slankehysteri..!

Nå sitter jeg her, og er litt sjokkert og litt sinna.. på folk..! I dag på jobben så var det nemlig så lite å gjøre så jeg satt å leste i diverse aviser og ukeblader, og så var det noe som fikk meg til å bli sinna.. Var en stoooor artikkel om Heidi Klum, og der sto det at Karl Lagerfeld og en annen klesdesigner mente at Heidi ikke hadde en dritt å gjøre på catwalken fordi hun var for tjukk! Da blir jeg irritert, fordi ho har fanken ikke et gram for mye på kroppen.. Jeg vet ikke hva dere synes om at hele livet skal dreie seg om å se bra ut, være tynnest mulig, men jeg synes det er det dummeste opplegget som finnes. Hva med å være fornøyd med dem man selv er, og slik man ser ut? Selvsagt mener jeg det er viktig med personlig hygiene og litt sminke skader vel aldri, men må alle se ut som supermodeller for å komme seg opp og frem i verden?

Jeg synes det blir for dumt når alt man tenker på er utseende og om man bruker størrelse 34 eller 38. Hvis man er fornøyd med den man selv er, så skal en ikke bry seg om de som ser på andre som tjukke,tynne eller stygge, hvis de skal blande seg opp i hvordan andre ser ut er det kanskje de som har et problem? Man lever bare en gang, og da synes jeg en skal leve livet fullt ut, men med måte..:)

Hva mener dere?
Men også innen kjendisverden har jeg noen forbilder, som jeg mener setter et godt eksempel for jenter i hele verden. Som viser at man ikke trenger å være tynn som en fyrstikk for å oppnå suksess. Bare se på disse jentene her:

De er alle flotte kvinner med kvinnelige former. Jeg mener absolutt ikke å kritisere folk som er naturlig tynne, noen er rett og slett tynne av "natur" og greier ikke legge på seg. Det er ikke det jeg kritiserer her. Jeg mener når folk bli bedt om å slanke seg fordi de er for tjukke.
Men da har jeg fått sagt det jeg skal, men over til Heidi Klum. Her kommer et bilde av Heidi og noen generelle facts om henne. Så kan dere vurdere selv hva dere mener.
Heidi er 36 år
Heidi er 177cm høy og veier 54 kg
Heidi har 3 barn og er gravid med et fjerde

Trenger Heidi å trene litt mer eller er hun bra nok som hun er?:P
*TinA..

1 kommentar:

Lena. sa...

Jeg synes Heide er pen som ho er og eier absolutt ikke ett gram for mye.

Men jeg som er ganske liten har fått beskjed av legen om å begynne å trene, rett og slett pga imunforsvar, blodtrykk osv. Mulig det er noe sånt dem tenker på for Heidi sin del, men det er isåfall jevlig dårlig formulert! Så er veldig enig med deg, bra skrevet :)