lørdag 9. mai 2009

Åja, det var den dagen ja..

8 mai ja.. Hva for slags spesiell dag var det igjen? Det var det som kverna rundt i hue mitt igår når jeg var i byen. Hadde sett noen flagg på øya før jeg kom til byen og tenkte, "så koselig, det er bursdagsselskap", men da jeg kom til byen og det norske flagget hang oppe i hver offentlig bygning tenkte jeg, nå er det noe jeg har glemt igjen vøttø! Hvem dag er det idag? Og jeg tenkte og tenkte, og til slutt, etter mange timer, kom jeg på, JO! 8 mai er jo frigjøringsdagen vår! Det er da krigen var over, og Norge atter en gang var et fritt land (tyskerne hadde faktisk okkupert oss fra april 1940).



Etter å ha tenkt på at det var frigjøringsdagen passet det vel bra at jeg tok meg friheten til å nesten tømme bankkortet på min egen lille shoppingrunde, har altfor lite sommerklær, og kjøpte meg to kjempefine skjorter, en i knæææsj rosa, og en i hvit. Samtidig passa det vel bra på denne dagen, at to russebiler, som sto parkert etter hverandre, fikk bot på samme tid, fordi de sto feilparkert.. Hihi.. Ikke noe stygt mot russen, synes det bare var litt komiskt.. ;P

Nå skal jeg snart vekke kim, fordi da kan vi spise frokost, og se på Hotel Caesar fra igår;) Etter det skal vi oppover mot Harestua for å feire bursdagen til pappa sammen med bestemor&bestefar, og tante og onkel.. Gratulerer med dagen, pappa!;) Skulle ønske du kunne være her sammen med oss og få gavene dine.. Men vi skal gjøre dagen fin allikevel;)

1 kommentar:

Lena. sa...

Kose dere i bursdagen selvom han ikke er med dere da.